Ya Allah ... aku rindu

by - 12:20:00 AM

Ya Allah
tetiba dalam malam yang redup nie
aku teringat kisah-kisah lama
kisah yang banyak mengajar aku tentang kehidupan

Ya Allah
tetiba aku rindu pada masa lampau
masa yang buat aku bahagia
masa bersama keluarga
masa bersama teman rapat
masa bersuka ria

Ya Allah
aku sedih teringat dulu-dulu
apa yang telah aku buat dulu
adakah menjadi pengajaran buat diri
adakah menjadi pedoman buat diri

Ya Allah
aku rindukan seseorang
aku rindukan suasana itu
aku rindukan perasaan itu
aku rindukan keheningan itu

Ya Allah
jika ada pertemuan
biarlah keranaMu
jika ada kerinduan
biarlah keranaMu
jika ada peringatan
biarlah keranaMu

Ya Allah
aku tahu susun atur Mu
adalah yang paling terbaik buat diriku
apa yang terjadi disekelilingku
semuanya untuk memantapkan imanku

Ya Allah
aku amat rindukanMu
walau sering aku berjumpaMu
aku tidak meluahkan perasaanku dengan baik
aku tidak mendalami cintaku padaMU

Ya Allah
tenangkanlah jiwaku ini
berilah hidayah dan pedoman padaku
berilah ketenangan jiwa padaku

Ya Allah
jika dia adalah temanku
temukanlah secara halal
jika dia adalah jodohku
temukanlah dalam cara IslamMu

Ya Allah
aku berserah segalanya kepadaMu

You May Also Like

0 comment

Daisypath Happy Birthday tickers