~biLa WaKtU tElAh BeRaKhiR~

by - 3:18:00 PM

Ya Allah...tetiba jer hati ni jadi sayu sangat. terkenangkan dosa-dosa lama, dosa-dosa yang bakal dilakukan. apa yang ada dibelakang tak terhitung pikulnya. inikan pula yang baru. MasyaAllah...macam mana nak hadapi semua ini.bagaimana dengan yang telah berlaku? adakah masih ada ruang untuk hambaMu ini untuk menebusnya semula? tak tertanggung rasanya hati dan fikiran...(T_T)

Ya Allah...aku semakin terasa sangat kecil di sisi Mu...tak terkata gerakan bibir untuk meluahkan...hanya dapat digambarkan dalam minda dan fikiran. Engkau sahaja yang lebih mengetahui apa yang tersirat dan tersurat dalam hati ini. diri masih tercari-cari siapa yang sebenar dan untuk apa diwujudkan... kekuasaanMu sunggug luar biasa, tak ada sesiapa yang dapat menandingi...(T_T)

damaikanlah hati hambaMu ini Ya Allah...berikanlah sedikit lagi waktu untuk merubah keadaan menjadi lebih baik..damaikanlah....damaikanlah...damaikanlah...berikanlah petunjuk dan hidayatMu pada hambaMu yang lemah ini. berilah petunjukMu atas apa-apa kesilapan yang dilakukan secara sengaja atau tak sengaja..sememangnya hambaMu insan yang lemah, sentiasa khilaf dalam kesilapan. sering melakukan khilaf...(T_T)
  
" Bagaimana kau merasa bangga
Akan dunia yang sementara
Bagaimanakah bila semua hilang dan pergi
Meninggalkan dirimu

Bagaimanakah bila saatnya
Waktu terhenti tak kau sadari
Masikah ada jalan bagimu untuk kembali
Mengulangkan masa lalu

Dunia dipenuhi dengan hiasan
Semua dan segala yang ada akan
Kembali padaNya

Bila waktu tlah memanggil
Teman sejati hanyalah amal
Bila waktu telah terhenti
Teman sejati tingallah sepi "

sungguh indah ciptaanMu Ya Allah...amat tenang sekali, hati tak pernah puas untuk melihat kekuasaan Mu Ya Allah...(T_T) 


Maha Besar bagi Mu Ya Allah yang menciptakan alam semestar...(T_T)


You May Also Like

0 comment

Daisypath Happy Birthday tickers