keinsafan diri...bantulah hambaMu

by - 3:10:00 PM

semalaman hidup penuh bergelumang dengan dosa
sentiasa kuat bisikan berkata
"tak per..tak per..kali ni jer"

Masya Allah
sedang diliputi dengan dosa-dosa
masih lagi ingatkan pada Yang Maha Esa
tak pernah hati ini tak terfikirkan kuasaNya

tapi
masih lagi tak tertahan
mahupun menahan
dari tak melakukan dosa-dosa

besarnya dosa itu
kecilnyer dosa itu
seringkali diulang berkali-kali

"ingatlah pada Allah
nescaya kamu takut untuk melakukan dosa"

tak boleh
tak boleh
hatiku masih mengingatkanNya
sentiasa mengingatiNya
tapi masih jua melakukan hal yang sama

macam mana nie
bagaimana nie
tak tahu nak buat
tak tahu macam mana nak berfikir

adakah ku takut padaMu
ye.....sememangnya aku sentiasa takut padaMu

tapi kenapa aku sentiasa juga melakukan hal yang sama
padahal aku dah berjanji pada diri
berjanji dengan Mu

Masya Allah
janji ku padaMu aku mungkiri
inikan pula janji pada diri

Ya Allah
masih juga aku menyebutMu
tatkala dosa yang sama diulang lagi
masih jua dikejari
masih jua diingati

Ya Allah
tabahkan hati ku
jagalah imanku
jagalah hidayahku

Ya Allah
janganlah Kau pesongkan hatiku
sesudah Kau memberi hidayahMy padaku

aku bermohon padaMu
Ya Allah
Ya Allah
Ya Allah
Ya Allah
bantulah hambaMu

You May Also Like

0 comment

Daisypath Happy Birthday tickers