THE MENTALIST

by - 12:37:00 AM

wahaha...akhirnya berjaya gak aku menghabiskan the mentalist season 3 episode 24 nie (episod last untuk season 3). lama gak dok tunggu download citer. tapi takper, berbaloi dengan hasil kerja citer nie. the mentalist memang sebuah cerita yang menarik bagi aku. tak tahula dengan orang lain kan. lain orang, lain lak dia punya citarasa sendiri. aku lak memang suka citer 'crime' nie. macam 24, CSI dan banyal lagi. tapi the mentalist memang menambat betul hati aku nie. siap cari semua pasal citer nie dalam internet. selagi tak jumpa...alahai, memang tak senang duduk la katakan. 


macam mana aku leh kenal citer nie eh? mula-mula tu aku tak tengok season satu yang entah episode baper kat ntv7. yang tu pun sebab abang aku yang bukak. alang-alang aku lalu kat depan tv tu, jeling-jeling gak mata nie. masa tulah aku macam deterjah, ditikam oleh the mentalist. macam biasalah, watak patrick jane yang membuatkan penonton terpikat (jatuh cinta ngan watak patrick jane la ni). walaupun cerita ni pasal 'crime', watak patrick ada sedikit mencuit hati. tak lah bosan dengan cerita bunuh-bunuh kan. kita pun memang la tak leh masuk kalau semuanya fakta dan menyiasat. mesti ada selingan yang menyeronokkan.

belek main belek tadi, ingatkan sampai season 3 jer cerita nie, dengar-dengar kat CBS ada schedule untuk the mentalist season baru 2011-2012. mungkin dalam bulan september nie season 4 bakal bermula. haish3...tak sabar rasanya nak tunggu nie. tapi, ulasan untuk season 4 bakal mencemaskan skit la sebab patrick kan dah tembak orang masa last season 3, jadi situasi jane berlaku kat courte mungkin.

kat sini aku tertarik lak dengan kata-kata simon baker yang melakonkan watak patrik jane:
"I think it was a brilliant choice to have the murder happen in such a public place. Bang! Bang! Bang! Then Jane's totally calm. People are running around in a panic. Jane just sits down and has his cup of tea. It's done. He's finally done what he needed to do. After this season, you're going to have the lead character on a network tv series being a cold-blooded, vengeance-killing murderer. That's heavy."
main cast in the mentalist

pelakon utama yang aku rasa sangat comel kedua-duanya ;))

Simon Baker aka Patrick Jane

Robin Tunney aka Teresa Lisbon

Tim Kang aka Kimball Cho

Owain Yeoman aka Wayne Rigsby


Amanda Righetti aka Grace Van Pelt


tapi

.
.
.
.

watak yang paling utama dalam cerita nie
adalah

.
.
.
.
.


some interesting shoot in drama









You May Also Like

2 comment

Daisypath Happy Birthday tickers